[:fa]سالها قبل، انواع مت یوگا تنها در چند نوع محدود عرضه میشد که بیشتر آنها را انواع زیر اندازهای PVC تشکیل میداد. اما اکنون جنس و کیفیت زیر انداز های ورزشی به قدری متنوع و متفاوت است که انتخاب از میان آنها دیگر آسان نیست. هر چه جلوتر می رویم محصولات متنوع تر و انواع به روز تری به بازار عرضه میشود. در این صورت این آگاهی و دانش شما از مت و زیر اندازهای ورزشی است که می تواند خریدی رضایت بخش را برای تان رقم بزند.

مت یوگا چیست؟ یک مت یوگای مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

مت یوگا، تشک یا زیر اندازی است که غالبا برای انجام تمرینات یوگا استفاده میشود و با جنس و کیفیت های مختلف عرضه میشود. بهترین تشک های یوگا باید به گونه ای طراحی شده باشد تا روی آسفالت یا کف اتاق سر نخورند. دارای چسبندگی کافی باشند تا دست و پا بتواند به خوبی روی مت بایستد و نلغزد. دارای سطحی صاف و راحت باشد تا به پوست بدن آسیب نرسد. از مواد مضر یا ترکیبات آلرژی زا برای بدن ساخته نشده باشند.

یک مت یوگا مناسب باید دارای ضخامت کافی باشد تا بتواند از بدن در برابر ضربه، سرمای زمین یا کف اتاق محافظت کند. مت یوگا استاندارد باید دوام کافی و قابلیت شستشو داشته باشد بدون آنکه سطح آن دچار خش یا پارگی شود. یک مت یوگای استاندارد نباید سلامت محیط زیست را به خطر بیندازد. باید از موادی تشکیل شده باشد که قابلیت باز یافت داشته باشند و در چرخه طبیعت ترکیبات شیمیایی و سمی آزاد نکنند.

اندازه و ضخامت مت یوگای استاندارد

در نقد و بررسی مت یوگا در ابتدا به ابعاد آنها می پردازیم. زیر اندازهای مخصوص یوگا در حالت استاندارد تقریبا ۱۸۰ سانتیمتر طول و ۶۰ سانتیمتر عرض دارند. هر چند در مقیاس عریض تر و بلندتر نیز موجود اند. انواع مت یوگا با ضخامت حدود ۲ میلیمتر تا ۱۵ میلیمتر به بازار عرضه میشود.

زیرانداز ورزشی (مت)

نمیتوان اهمیت زیرانداز ورزشی در انجام حرکات هوازی را نادیده گرفت. زیر انداز ورزشی برای انواع تمرینات هوازی خوابیده و نشسته، تمرین های مخصوص یوگا، ایروبیک و پیلاتس و هر نوع تمرینی که نیاز به سطح نرم، صاف و تمیز دارد، مناسب هستند و باعث افزایش کیفیت و ایمنی تمرینات شما خواهند شد.

انواع مت‌های ورزشی

پانزده سال پیش، تنها یک نوع مت ورزشی وجود داشت که از PVC تولید می شد و تنها انتخاب شما رنگ های بنفش یا آبی بود. امروزه مت‌های ورزشی با توجه به هر نوع سلیقه ای وجود دارد. زیر اندازهای ورزشی در انواع، رنگها و ابعاد مختلف تولید میشوند که دارای تنوع زیادی در رنگ، طرح، ضخامت، ابعاد و جنس فوم هستند.

لوله کردن زیرانداز یوگا

داشتن یک مت یوگا که لوله کردن آن کار سختی است، میتواند ناامید کننده باشد. سعی کنید به سراغ یوگا متی بروید که از یک ماده سبک ساخته شده است و به راحتی جمع میشود. در هنگام خرید، حتما چند مرتبه مت یوگا مورد نظر خود را باز کنید و دوباره آن را لوله کنید، تا مطمئن بشوید که جمع کردن آن کار سختی نیست.

شرکت تولیدی صنعتی آتیه فوم

راه های ارتباط با ما :

آدرس : تهران – خیابان شوش – ابتدای خیام جنوبی – سمت چپ – نبش کوچه جلالی ثانی – پلاک 18 و 20

شماره های تماس :

02155159231

02155159232

02155606676

02155808185

02155819568

شماره همراه : 09109826447

اینستاگرام : Atiyehfoam

سایت :  www.atiyehfoam.com

ایمیل :  atiyehfoam@gmail.com

واتساپ :    09109826447

[:]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up