[:fa]چندین سال ها است که  در صنعت ایران از خودرو سازی تا صنعت های کوچک تر برای آب بندی و عايق کاری قطعات مختلف از مواردی چون ابر ، لاستیک ، تکسون مقوايی و … استفاده میشود که علاوه بر کيفيت پايين و عمر کوتاه شاید به نوعی از نظر اقتصادی هم به صرفه نباشد موارد ذکر شده گرچه قيمت اوليه پايين تری دارا میباشند ولی به دلیل عمر کوتاهی که دارند به شدت کيفيت محصول را پايين می آورند .

اما در کشور های خارجی سالهاست که جهت عايق کاری قطعات  و موارد ذکر شده از فوم پشت چسب دار استفاده میشود. از فوم چسبی ميتوان به عنوان عايق حرارتی ، عايق صوتی ، لرزه گير  و عايق رطوبت جهت جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و خط و خش و بسیاری از موارد دیگر استفاده کرد.

از نظر فوم مورد استفاده و همچنين چسب مصرفی انواع و اقسام بسيار متنوعی دارد که هر صنعت با توجه به نيازش قادر به استفاده از يکی از صدها نوع فوم پشت چسبدار است چيزی که فوم پشت چسبدار تولید شده توسط فومينو را از ساير شرکت ها متمايز ميکند کيفيت بالای چسب مصرفی به صورت يک رو چسب و دو رو چسب است.

کاربردهای فوم پشت چسبدار

همانطور که ذکر شد فوم پشت چسبدار دارای کاربردهای مختلفی در صنایع می باشد. از جمله کاربردهای فوم پشت چسبدار به شرح زیر می باشد:

1. تولید درزگیرهای صنعتی و مسکونی
2. ایزوله کردن لوله های آب
3. تولید ضربه گیر برای نیمکت های آهنی مدارس و مهدکودک ها
4. تولید ضربه گیر برای درب کابینت آشپزخانه
5. استفاده از فوم پشت چسبدار در صنعت خودروسازی به عنوان ضربه گیر گوشه های درب خودرو
6. بسته بندی تجهیزات پزشکی و ورزشی
7. تولید لرزه گیر، عایق های صوتی، عایق های حرارتی و برودتی و عایق رطوبتی
8. استفاده از فوم چسب دار در برق و الکترونیک

شرکت تولیدی آتیه فوم ،فوم های پشت چسب دار شده به صورت های رول فوم ، ورق فوم ، قطعات دو بعدی و سه بعدی تولید و عرضه می شود. ضخامت و چگالی فوم پشت چسبدار نیز بسیار متنوع است. درواقع براساس نوع نیاز مشتری ابعاد و چگالی فوم پشت چسبدار تعیین می گردد.

انواع فوم پشت چسبدار تولیدی شرکت آتیه فوم
شرکت تولیدی صنعتی آتیه فوم قادر است انواع فوم پشت چسبدار را در صورت های متنوع تولید کند. برای مثال آتیه فوم قادر است فوم پشت چسبدار EVA ، فوم و اسفنج پشت چسبدار ، ورق صنعتی پشت چسب دار ، قطعات پشت چسب دار ، تولید قطعات فوم و اسفنج ، چسب های دو طرفه ، انواع فوم های پشت چسب دار ، در ضخامت ، عرض و طول های مختلف مورد نیاز کاربر به صورت یک رو چسب و دو رو چسب تولید کند.

انواع فوم پشت چسب دار از نظر فوم مصرفي

فوم مصرفی در مبحث چسبدار انواع و اقسام زيادی دارد که بسته به درخواست مشتری توليد ميشود . در صنعت خودرو سازی معمولا از فوم پشت چسبدار EPDM به دليل خاصيت عايق بودن و برگشت پذيری بالا استفاده ميشود که در ايران جديدا مورد استفاده قرار گرفته شده است در حالی که تا ٢ سال پيش از ابر و اسفنج استفاده ميشد.

در کل فوم چسبی EPDM در صنعت های حساس تر مورد استفاده قرار ميگيرد در صنعت های که از فوم چسبدار بيشتر به عنوان لرزه گير و درز گير استتفاده ميکنند فوم پشت چسبدار خرجکار يا همان فوم پلی اتيلن جواب گو ميباشد.

در صنعت هایی که بحث قيمت تمام شده محصول بسيار مهم تر از کيفيت ميباشد از فوم چسبدار نظير ابر پشت چسب دار ، اسفنج چسبدار ، پلی اتيلن پشت چسبدار استفاده ميشود که کيفيت نهايی را به شدت پايين می اورد چون ابر خيلی زود پوسيده شده و به راحتی ميخوابد و خاصيت برگشت پذيری و ضربه گيری بسيار کمی دارا ميباشد.

پيشرفته ترين صنعت ها در کشور های مختلف فوم EVA پشت چسبدار را به عنوان بهترين عايق در توليدات خود به کار ميبرند که علاوه بر عمر بالا و قيمت مناسب به دليل تنوع زياد در فوم eva پاسخ گو همه نوع صنعتی ميباشد . فوم eva پس از توليد توسط دستگاه های مدرن برش خورده و به صورت کاملا ميکانيزه به صورت فوم يک رو چسب دار يا فوم دو رو چسب داردر ميايد و بعد از عبور از تونل پخت به صورت طولی و عرضی و با توجه به درخواست مشتری برش خورده و بسته بندی ميشود که کل اين پرسه به صورت ميکانيزه انجام ميشود.

فوم چسبی علاوه بر تنوع در فوم مصرفی تنوع قابل توجهی در چسب مصرفی دارد که ميتوان به چسب زنده و چسب سلولوزی کم چسب يا پور چسب اشاره کرد . چسب سلولوزی از قدرت چسبندگی بسيار بالا تری نسبت به ساير چسب ها برخوردار است و معمولا در صنعت های حساس تر مورد استفاده قرار ميگيرد و از مزيت ديگر ان ميتوان به بوی کمتر نسبت به چسب زنده اشاره کرد.

فوم پشت چسبدار را پس از توليد ميتوان به شکل های مختلف و با توجه به درخواست برش و قالب زنی کرد امروزه اکثر واشر ها ، قطعات ضربه گير و درز گير نگه دارنده ها و فوم عايق صوتی و فوم عایق حرارتی توسط فوم پشت چسبدار توليد ميشود.

[:]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up