اتاق کودک یا مهدکودک اولین محیط هایی است که کودک در آن زندگی می کند، بنابراین تاثیر زیادی در روحیات و خلقیات کودک دارد. چرا که کودک در سنین نوپایی خود اقدام به تجزیه و تحلیل محیط اطراف خود می کند و براساس آن ها رشد و نمو پیدا می کند. بنابراین اگر محیط زندگی کودک، مناسب برای او باشد، می توان به صراحت گفت این کودک در آینده بسیاری از مشکلات روحی و روانی را نخواهد داشت و رشد ذهنی خوبی خواهد داشت. اما اگر محیط زندگی کودک، برای او ترسناک باشد، قطعا آینده کودک با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

محیط کودک تنها شامل رفتار و گفتار اطرافیان او نیست، بلکه چیدمان محیط نیز به همان اندازه در رشد کودک تاثیرگذار است. به همین جهت است که این روزها چیدمان اتاق کودک، نه یک امر ساده بلکه تبدیل به یک موضوع علمی شده که هرساله روانشناسان کودک آن را مورد تجزیه و تحلیل و تغییر قرار می دهند.

یکی از موارد مهم در چیدمان مهدکودک، دیوارپوش مهدکودک و کفپوش مهدکودک می باشد. در این مقاله منحصرا درخصوص نکات مهم در انتخاب و خرید دیوارپوش مهدکودک صحبت می کنیم.

چه نوع دیوارپوشی را برای اتاق کودک خود بخریم؟

در بازار ایران دیوارپوش های متنوعی تحت عنوان دیوارپوش اتاق کودک عرضه می شود. نمونه هایی از قبیل کاغذدیواری، دیوارپوش فومی مهدکودک، دیوارپوش تاتامی، دیوارپوش پی وی سی، دیوارپوش رولی و ….

اما کدام یک از این دیوارپوش ها مناسب تر از دیگری است؟

فرقی ندارد که شما چه دیوارپوشی برای اتاق کودک خود میخرید. تنها در هنگام خرید به حفظ ایمنی کودک خود توجه داشته باشید. اگر کودک شما در سنین نوپایی تا پیش دبستانی است، احتمال ضربه کودک به دیوار زیاد است، بنابراین باید دیوارپوشی خریداری کنید که بیشترین ایمنی را برای کودک شما فراهم کند.

قطعا دیوارپوش های کاغذی تنها جنبه زیبایی دارند و نمی توانند از کودک شما در برابر آسیب محافظت کنند. بنابراین بهترین نوع دیوارپوش مهدکودک، دیوارپوش های فومی است که ضخامت مناسبی داشته باشد.

دیوارپوش های فومی انواع متنوعی دارند، از دیوارپوش های رولی گرفته تا تاتامی و پی وی سی. خوشبختانه تفاوت فاحشی میان این دیوارپوش ها وجود ندارد، بنابراین شما هر یک را بخواهید می توانید برای اتاق کودک خود انتخاب کنید.

دیوارپوش مهدکودک
دیوارپوش مهدکودک

اما چرا دیوارپوش های فومی؟

دیوارپوش های فومی مزایای بسیاری نسبت به سایر دیوارپوش ها دارند، برخی از ویژگی های دیوارپوش های فومی مهدکودک عبارتند از:

  • این دیوارپوش ها عمدتا از فوم Eva یا پی وی سی تهیه شده اند، بنابراین هیچ گونه حساسیتی برای پوست کودک ندارند. چراکه از بهداشتی ترین مواد اولیه تولید شده اند.
  • دیوارپوش مهدکودک باید ضخامتی میان 5 تا 7 میلی متر داشته باشد.
  • این دیوارپوش ها خاصیت ارتجاعی بالایی دارند، بنابراین به خوبی می توانند از کودک شما در برابر ضربه محافظت کنند.
  • دیوارپوش های فومی مهدکودک مقاومت بالایی در برابر نور خورشید، نفوذ آب و مواد شیمیایی دارند.
  • این دیوارپوش ها در رنگ های متنوع و شاد تولید شده اند.
  • طرح بندی های این نوع دیوارپوش ها متنوع است. در صورت سفارش مشتری امکان تولید دیوارپوش در طرح سفارشی نیز وجود دارد.
  • شستشوی دیوارپوش های فومی بسیار آسان است، با یک پارچه نم دار می توان آن ها را تمیز کرد.
  • طول عمر این دیوارپوش ها طولانی است.
  • این دیوارپوش ها بسیار سبک هستند، بنابراین حمل و نقل آن ها آسان است.
  • نصب دیوارپوش های فومی آسان است، اما برای اطمینان بیشتر بهتر است نصاب مجرب عمل نصب دیوارپوش فومی مهدکودک را برعهده گیرد.

چه طرح و رنگی برای اتاق کودک مناسب است؟

در این مورد باید کودک خود را اصل و اساس قرار دهید، اینکه کودک شما در چه سنی است، منزوی است یا اجتماعی، ترسو است یا شجاع، چه تم رنگی را دوست دارد، چه شخصیت های  عروسکی را دوست دارد؟ و …

درنتیجه مهم ترین نکته در انتخاب دیوارپوش مهدکودک، علایق کودک شماست. البته نکات دیگری مانند نور اتاق، شاد بودن رنگ و طرح دیوارپوش مهدکودک، رشد فکری کودک با استفاده از طرح های بازی فکری و … نیز اهمیت ویژه ای در انتخاب دیوارپوش مهدکودک ایفا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up